Twingly statistik

fredag 22 december 2006

Nu får hyrbilen komma till användning

Jag var och hämtade ut en hyrbil i onsdags, att ha till julens färder hit och dit. Men i går vågade jag inte ens gå nära den, med tanke på tillståndet efter quizkvällen.
Nu ska den i alla fall komma till användning, en silverfärgad, närmast ny VW Golf. Först för att frakta iväg mängder av kassar som ska till återvinningen. Sedan ska jag ut på landet och lämna julklappar, som den värsta tomte.
Och så till slut en långresa för att morsan ska få behövligt sällskap under helgen.
Förr anlitade jag oftast allmänna kommunikationsmedel när jag skulle någonstans vid jul, ett resesätt som blivit krångligare och som tydligen kräver att man redan månader i förväg ger sig in i en djungel av rabatter och rekar för att hitta just den resa som passar en.
Dessutom har förbindelserna på den sträcka jag brukade åka blivit sämre med åren. Jag antar att SJ numera bara satsar på de stora tåglederna och har lämnat resten till diverse små tågbolag.
Min egen bil gjorde jag mig av med när jag flyttade till storstan (nåja!) och sedan dess har jag gått över till att hyra bil när jag behöver göra någon resa.
Det är bekvämt, enkelt och behöver inte kosta skjortan, utan är rätt prisvärt och man får ju en rörelsefrihet som inte existerar med tåg och buss.

Jah Hollis

Inga kommentarer: