Twingly statistik

söndag 31 december 2006

Musik för fan, som han sade Lindeman

Det är aldrig försent att omvärdera det man en gång inte gett en riktig chans. Nu har jag fastnat för Mary J Blige via hennes samlingsplatta. Och fastän jag sett videon med Wyclef, 911, för länge, länge sedan tog det tid att upptäcka hur bra den låten är.
Förlåt mig alla ni som visste, jag försöker inte hoppa på tåget eller övertrumfa er. Men man är aldrig för gammal för att lära.
Eller aldrig för ung heller tror jag. Här har ni något från forntiden, något jag aldrig glömt efter att ha sett och hört och som jag tycker fler skulle kolla in: Blue Cheer.
Dom tog sitt namn efter en populär typ av LSD-tabletter och spelade så högt att luften kring dem kändes ”som smält ost”. Musik för fan, det finns hur många berättelser och uppenbarelser som helst. Hela tiden.

Jah Hollis

Inga kommentarer: