Twingly statistik

lördag 30 december 2006

En funky kväll i eget käll


Snart är det bara ett dygn kvar av år 2006. I morgon blir det att fira ut året i goda vänners lag (och surt nog ska jag jobba nyårsdagen). I kväll är det med andra ord en bra tid för att reflektera och kanske, kanske bli litta mer personlig.
Ljudspåret
(hittills): James Brown’s Funky Summer (kom med Mojo), Funk Soul Brothers and Sisters (kom med Uncut) och The Godfather> James Brown > The very Best of…
Drivkraften (bränslet): Vin, vitt, bubblande, Davidoff Club Cigarillos (Med den uppiggande varningstexten, Rökning dödar, på ena sidan och Rökning kan leda till en långsam och smärtsam död, på den andra. Inte undra på att försäljaren såg lite förlägen ut när jag köpte dom) och det faktum att jag inte heller denna sista helg på året blev lottomiljonär.
Bobby Womack. Jag får ta paus här och återkomma. Det är för mycket bra musik; hela funkgräddan från funkens gyllene era. Inte underligt att somliga har problem i dag.
Som Arnie, och i viss mån Nacka, sade: Jag kommer tillbaka!

Jah Hollis

Inga kommentarer: