Twingly statistik

lördag 17 maj 2008

Sen brunch och hockey på nattkröken

Fredagen blev ännu en av dessa härliga, soliga försommardagar vi skämts bort med här nere i Sydsverige ett tag nu. Som om inte det vore nog var jag ledig hela dagen eftersom jag fick den i utbyte mot en dag jag jobbat extra för en kollega tidigare.
Dock satt jag i glädjeyran uppe till klockan halv fem efter att ha kommit hem från jobbet på natten. Visst är det något visst med att (första gången i år, nästan i alla fall) gå och lägga sig när det blivit ljust ute.
Men det innebär ju också att man ligger och snarkar bort (efter att jag vaknat och varit tvungen att gå upp till grannen och be henne sänka volymen på förmiddagsdiskoteket) en stor del av dagen.
Ut kom jag i alla fall för ett handla upp mig på varor till en prima, mycket sen, brunch.
Långt in på aftonen tog jag mig hem till BT och tullade ännu en gång på hans Talisker, plus ett par öl, och kollade semifinalen Kanada-Tre Kronor i hockey-VM.
Ännu en gång bjöds vi på en riktigt rafflande hockeymatch där det var så när att Sverige satt p för Kanadas drömmar om guld på hemmaplan.
Man kan teoretisera hur mycket som helst om var det var som avgjorde matchen, men jag tycker ändå att det svenska laget på det hela visade den glöd och vilja att inte förlora som krävs när man möter ett tufft och tekniskt skickligt Kanada.
Men nu blir det att spela bronsmatch mot Finland som fick en lektion av ett ryskt lag som jag tror kommer att ta hem VM-finalen.
Detta nattliga blogginlägg är sponsrat av Jack Daniel´s Old No 7, denna amerikanska whiskey som blivit en rock´n´roll-ikon.
Jag inhandlade denna gulliga lilla 35-centiliterflaska efter att ha läst en intervju i Mojo med Slash, gitarrist i Guns N´Roses och Velvet Revolver bland annat, mest för att känna om den egentligen är så rock´n´roll som man minns den.
Och den kom väl till pass för en sängfösare nu.
Men ska det vara bourbon föredrar jag nog Wild Turkey.
Men jag undrar om det inte börjar bli ljust ute redan...

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

J.D är bättre som myt än som dricka. I alla lägen.

Jah Hollis sa...

Nja...jag är inte så säker på det.
I natt var det helt OK.

Anonym sa...

nothing wrong with a shot of ol' j.d. now and then... :-)

Ankan sa...

För å vara liten whiskyfantast har jag faktiskt aldrig provat JD och jag har fått för mig att jag inget missat?

Och ska det vara bourbon föredrar jag nog Jim Beam Black 8y.