Twingly statistik

fredag 25 september 2009

Fredagsfärger 25 september: Svart och rosa


Torsdag varannan vecka är för mig numera detsamma som tvättdag. Och eftersom tvätten torkar väldigt långsamt i vårt torkrum, och jag har sena vanor, har jag suttit uppe i väntan på att hämta hem tvätten.
Det är nu gjort och under tiden har veckans Fredagsfärger trillat in: Svart och rosa.
Jag lär inte komma ut och fotografera speciellt koncentrerat i morgon, så jag har plockat fram några arkivbilder att välja mellan.
Och jag tror jag slänger in två bidrag den här veckan med: ett gammalt, taget i London för att par år sedan, en dam som var med i ett gäng damer som alla hade sådana här huvudbonader.
Att hon sedan hade svart på sig också gör ju bilden fulländad för veckans färger.
Den andra bilden är nästan ny, bara ett par veckor. Det är Reuterswärds bekanta pistol som står utanför Börshuset i Malmö.
Där står en svart cykel bredvid, i bakgrunden ses vårt skära stationshus och är man snäll kan man säga att sockeln till skulpturen också går i skärt.
Fler bidrag med svart och rosa hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

20 kommentarer:

Marie sa...

Rosa och svart, absolut.

ElinsPhoto sa...

Hittar båda färgerna, trevliga bidrag!

Maria Berg sa...

Ja det var definitivt coola hattar och en annorlunda rosa färg på tefglet och den är rosa men inte om du inte sagt det.

Behöver lite hjälp. Mitt bidrag idag ville jag ha med en video från Youtube men kunde bara klistar in länk hur gör man, du fick in Bruce i förra?

Trevlig helg, MB

Anette sa...

Visst var det rosa och svart! Rosa finns ju i många nyanser eller hur ;-) Trevlig helg! /Anette

Lasseivomma sa...

Bra bilder, damen med den lurviga hatten är ju klockren.

Photos by Storm sa...

Jag gillar din första bild. Inte för att det är just den skulpturen och de rätta färgerna utan för att jag längtar så till Malmö. Nu är det snart en månad sen jag träffade lilltjejen och abstinensen är stor. Här är det konstnatt och skördefest på Öland i helgen så jag ska försöka ta mig dit Hoppas du får en skön helg. /Lis

Pia sa...

Snygga bilder!

ღ Fotorutan ...ღ sa...

Svart och rosa var det och det fick även du till.
Ha en bra weekend!

Pialotta sa...

Tjejerna i de rosa hattarna.. den bilden gillar jag.. mycket trevlig i svart och rosa:-) Have a nice day

jeanette sa...

Trodde nästan damerna gick i ett pride tåg med de huvudbonaderna. Så den skulpturen finns på fler ställen. Det står ju en i Stockholm vid Hötorget också.

ElinsPhoto sa...

De var nog inte lika bekväma som vi är idag. Tänka sig vad handikappad vi skulle känna oss i deras tid!

Mikabella sa...

Verkligen super snygg hatt...Hmmm... ;) Det är ju rosa iaf :) Ha en bra helg!

Anonym sa...

Visst var det rosa och svart i första bilden men den andra var perfekt på många sätt. Vilka läckra kvinnor. Den där rosa ludna hatten skulle jag gärna vilja ha men kanske inte på huvudet utan som en tavla på väggen.

Superläcker.

/Avsändare Margareta

foto CHIP sa...

Jag tycker hattbilden var perfekt för temat. Läste inte hela ditt inlägg men var det Dollyhattar? Tyckte jag såg sådana när jag kollade på Dolly P :)

Maria Berg sa...

TACK! MB

Anonym sa...

Hur har jag kunnat missa skulpturen under alla mina resor till Malmö? Mystiskt.

ASSA sa...

Ja i det siste bildet var der rosa og svarte farger

Ha en flott weekend!

Anonym sa...

Fräna hattar, passar med sockervadd, naturligtvis rosa sockervadd

Margareta sa...

Kul att se inlägg i olika fotokedjor. Jag kan inte använda min blogg och det har blivit mer än tröttsamt. Rosa och svart har du fått till på ett bra sätt. Jag vill gärna stanna vid den Rosa färgen. Tillsammans med cancerfonden kämpar jag mot bröstcancer. Vet du att män också får sjukdomen? Jag blir rädd när cancerfallen ökar. 20 kvinnor får varje dag i vårt land diagnosen bröstcancer. I år heter min insamling Flera Liv ska Räddas.http://www.cancerfonden.se/sv/Rosabandet/Stod-oss/Olika-satt-att-ge/Starta-en-insamling/Insamlingar/?collection=1380
Bifogar länken och på You Tube finns ett litet klipp med samma namn. Ha en skön helg. Margareta

Kerstin sa...

Snygg tolkning. Jag undrar vad damerna hade för sig? Nåt uppträdande eller.....
Ha en fin helg.