Twingly statistik

onsdag 23 september 2009

Grattis Bruce Springsteen 60 år i dag!


Jag har sagt det förr och jag kan säga det igen: ingen vet egentligen hur länge en gammal rockhjälte kan hålla på utan att tappa all glans.
I dag, den 23 september, fyller en av de riktigt stora i den klassen, Bruce Springsteen, 60 år. Jag antar att det är många som vill skicka honom en hälsning och jag stämmer gärna in även om han inte står främst i ledet bland mina hjältar.
Videon här ovan är från konserten med Bruce Springsteen & The E Street band på Stockholms Stadion den 5 juni i år. Då var jag där och det var kallt som satan i gatan, men den här låten, Youngstown, värmde mer än många av de lite uttjatade hitsen som många säkert kom för att höra.
Det är stadiumrock när den är bra och med ett glödande gitarrsolo av Neil Youngs gamle partner Nils Lofgren. Snyggt Nisse!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , ,

9 kommentarer:

i D A sa...

svar: tackar så mkt :) alltid trevligt med fin kritik!

Anonym sa...

Fänk jo
Bruce

Jah Hollis sa...

Jår wellcomm, Brooce.

Eva Nygren sa...

Är han så bra? Jag har aldrig riktigt fattat grejen, jag tycker att han har en kraftfull röst och dito nackmuskulatur men är det något extra? Smaken är som baken. Men du har koll som vanligt, på såväl Bruce som Dr John. Den historien får du allt dra för bloggläsarna!

Eva Nygren sa...

Snälla, ta bort min nr 2!

xmaskid sa...

Ja, min kommentar har inget att göra med Bruce Springsteen (grattis, i alla fall).
Jag ville bara passa på att tala om att jag hörde den svenske statsministern på amerikansk radio i morse när jag åkte till jobbet här i Maryland, USA, där jag bor. "Min" radiostation (National Public Radio, USA:s motsvarighet till P1) hade ett inslag om ett möte i FN häromdagen, där ett gäng av världens ledare hade samlats för att prata miljö.
Och, efter ett antal analyser av våra miljöproblem, så annonserade programledaren ett avsnitt ur ett tal "by the Swedish Prime Minister Frederik Seinfeld." :-)

Och, vad sa han? Ja, han sa ungefär: "We got a jobb to do." hmmm... jo. :-)

Eva Nygren sa...

JAAA! Seinfeld for prime minister!

Jah Hollis sa...

Eva: Bruce Springsteen är inte någon av mina absoluta favoriter, men jag kan se hans kvaliteter som låtskrivare och musiker i en amerikansk tradition som springer ut folkmusiken och rock´n´rollen. Han kan skriva bra låtar om "vanligt folk" och han kan få till en bra refräng. Han har inte Dylans mystik, men han väjer inte för det mörka och han kommenterar gärna det som händer runt oss. Han verkar vara en genomschysst person dessutom.

Xmas: Det med Seinfeld var ju lysande. :-D
Jag måste berätta det i ett blogginlägg.

Nina Xi Fotoblogg sa...

Hej!
Du har något att hämta hos mig... :-)