Twingly statistik

fredag 4 september 2009

Fredagsfärger 4 september: Blå och grå

En bit tårta. Ja, detta står då som en försvenskning av det populära amerikanska uttrycket "(A) piece of cake". Mindre ordagrant betyder det ju översatt "skitenkelt" eller kanske "lätt som en plätt".
Jag syfter då på veckans Fredagsfärger som är blå och grå. Jobbet kallar strax, så det blir inte tid till att ta några nya bilder i dag.
Jag förlitar mig på arkivet och där hade jag massor av bilder där veckan färger finns med. Jag fastnade till slut för en jag tog i kära gamla Oskarshamn någon gång i somras då himlen var blå, och bussen likaså.
Så ska jag kolla andra bidrag, här, innan jag ger mig ut i Malmöblåsten.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

16 kommentarer:

christina sa...

Ja, här har du de rätta färgerna! Bra med arkivet ibland, tycker jag också!!

ormbunke sa...

Det är inte ofta vi sett en sån blå himmel i sommar . Grå asfalt är helt rätt.Anita

Resa med Herbert sa...

Hej!

En verkligen knivskarp blå och grå bild du har, jättesnygg är den.

Må fint, önskar Irene

Ingrid sa...

Det blev ju jättebra. Den blå himlen och bussen och så den grå asfalten. Ha en fin helg!/Ingrid

ღ Fotorutan ...ღ sa...

Kanoners färgerna är ju där de ska vara. Precis som du skriver "lätt som en plätt" var det denna omgång.

Tack för kommentaren hos mig.
Ha en trevlig weekend!

Marie sa...

Perfekt att arkivet finns att ta till ibland :-). Bilden är passande och den blåa tonen super härlig.

Mats sa...

Nånstans mellan Malmö FF och Manchester city?

foto CHIP sa...

Härliga rätta färger ;)

Anette sa...

Ibland är det "lätt som en tårta"! Härlig färg på bussen tycker jag! /Anette

marie roxbro sa...

Härlig bild...tänk att jag inte tänkte på bussen...jag som åker det varje dag :-))...ha en bra dag

Nukke sa...

En vacker sommardag i bilden och rätta färgerna är där !

Nukke sa...

En vacker sommardag i bilden och rätta färgerna är där !

Anonym sa...

vilken klarblå himmel, vacker bild

Kerstin sa...

Visst är det tur att det finns arkivbilder. Du har ju en klockren bild här. Vackert blå himmel, blå buss och den grå asfalten. Snyggt!
Ha en fin helg.

Lairama sa...

Jisses vilken blå himmel!!!

Arkvibilder är minsann inte fy skäms... någon gång måste väl de få komma fram också!?!

Photos by Storm sa...

Jag känner igen bussfärgen. Och så härligt väder det ser ut att vara. Tacka vet jag ostkustsomrar. Ja, Malmöturen var jättebra/Lis