Twingly statistik

lördag 12 september 2009

Veckans fönster 49: Stängt

Så var det då dags att bidra med ett fönster till.
Det handlar förstås om Veckans fönster som Susanne ber oss förmedla via hennes fotoblogg.
Stängt ska fönstret vara och det är mitt sannerligen, även om det sitter i en dörr.
Jag har tidigare visat bilder från Oskarshamns järnvägsstation där man sedan länge lagt ner persontrafiken.
Och på fönstret i dörren till den gamla väntsalen står det uttryckligen "Stängt" (den stängdes redan för fyra år sedan. Så det passar väl fint att visa nu.
Fler stängda fönster hittar ni som sagt via Susannes blogg.

Sedan skulle jag bli glad om ni skulle vilja gå in och gissa på en musikalisk bildgåta på min blogg.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

vivan sa...

Stängt var det här i denna affär!
Det ser vi på fönstret!
Kramen!

Susanne sa...

Ojdå, fortfarande stängt? Att man inte öppnar igen med något annat.

Och visst är din fönsterdörr alldeles perfekt till temat.

Della sa...

Det är ju bra att dom skyltar om att det är stängt också. Tänk vad man skulle undra annars om man drog i dörren.

Klimakteriehäxan sa...

Aldrig mer ett tåg till Oskarshamn, alltså? Stängt! VSB

Ninni sa...

Men vill inte folk åka tåg från Oskarshamn?? Det låter väldigt tokigt.
Annars var det en väldigt bra tolkning!
Må så gott!

Jah Hollis sa...

N: Det finns säkert folk som skulle vilja åka tåg både till och från Oskarshamn. Men linjen var väl inte lönsam så nu kan man åka tåg till någon stad som Kalmar eller Växjö (om man kommer från söder som jag skulle göra) och sedan ta buss sista biten.

Anonym sa...

Ja du har svart på vitt att det är stängt i ditt fönster, ingen kan ifrågasätta det.

Det var stängt och det verkar tågtrafiken också vara.

/BIldgatan -Avs. Margareta

Ps Jag ska gå in ockh kika på din bildgåta, men inte riktigt mitt ämne så det blir nog inte ens en gissning.