Twingly statistik

lördag 3 februari 2007

Det är när man sover det händer

Drömmarnas värld, var inte det en gammal platta med Norrbottens järn? Jomenvisst var det det. Och som synes har både sångerskan Maria Rosén (som i alla fall en tid har bott i Malmö) och Ted Ström (som skrev klassikern Vintersaga) hängt med in i internetåldern.
Vintersaga är för övrigt en av dom finaste musikaliska bilderna av ett Sverige som fanns (det var långt innan Öresundsbron byggdes som framgår av texten där Malmö nämns) och som väl till stora delar är sig likt i dag, som man kan höra.
Hur kom jag då in på detta. Jo, jag drömde i natt att jag befann mig i någon lägenhet någonstans tillsammans med tre tjejer som var med i ett band som kom någonstans ifrån Norrland. Bisarrt på något vis, men det hände inte så mycket i drömmen.
Men när jag vaknade upptäckte jag till min glädje att mina nattliga inlägg hade trillat in även på bloggportalen.se.
Det kanske kan bli en bra dag, detta.

Jah Hollis

Inga kommentarer: