Twingly statistik

torsdag 22 februari 2007

Vill ingen läsa om Buzz Aldrin?

Det ligger en lagom tjock, inbunden roman på ett bord här. Det är ett recensionsex, men ingen tycks vara intresserad av att läsa den.
Den har bara legat här väldigt länge nu.
”Buzz Aldrin - Vart tog du vägen i myllret?”, heter den och är skriven av norrmannen Johan Harstad.
Ska man tro baksidestexten, ska det vara ”en storslagen roman”. Men å andra sidan, vem skriver inte väl om sina egna böcker för att väcka läsarnas intresse?
Jag har läst en roman tidigare där den svenskättade amerikanske astronauten och månfararen Buzz Aldrin medverkar (lätt förklädd). Det är Göran Tunströms ”Berömda män som varit i Sunne”.
Den vill jag minnas var bra. Inte för att den har någon direkt koppling till boken som ligger här, men kanske skulle man ge även denna Buzz Aldrin-bok en chans.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sannolikt är det som chefen sa en gång när vi lekte "Jag mötte Lassie".
Jag berättade att min brorsas frus kusins farbror är Buzz Aldrin, andre mannen på månen
Han fnös föraktfullt: Vem faan kommer ihåg nummer två...!!

Concrete Kid

Jah Hollis sa...

Tänk då på stackars Michael Collins som fick sitta uppe i kapseln medan dom andra två, Buzz och Armstrong, var nere på månen och steppade. Fast var dom egentligen det…?