Twingly statistik

söndag 4 februari 2007

Så gick ännu en dag i Jah Hollis liv

Vad jag inte berättade tidigare var att jag uttnyttjade dagen till att handla upp mig på förnödenheter som batterier, färgpatron till skrivaren, hushållspapper med mera som saknades här hemma.
Men så kom jag i närheten av den excellenta skivbutiken Musik & Konst som fortfarande håller stilen trots krisen i branschen.
Jag hittade en äldre platta med Tinariwen, till reapris (den turliga känslan från tidigare höll i sig) och bara i farten högg jag dvd-utgåvan av Rockers, en klassisk reggaerulle.
Medan jag var inne i affären kunde jag via högtalarna njuta av en samlingsplatta med superobskyr äldre soul. Var nära att hugga på den med.
Innerstadsbesöket avslutades med lite införskaffande av mat på Malmborgs, där jag också hade nöjet att stöta på en gammal arbetskamrat, en jag verkligen trivdes med, för första gången på länge.
Så nöjd med min dos av ljus och sol och förnödenheter och människor for jag hem, åt en sen och långvarig frukost. Sedan blev det att chilla i hemmets lugna vrå resten av dagen. Utan att se så mycket som en sekund på Melodifestivalen som jag är genuint ointresserad av.
Inte för att det har blivit så väldigt mycket vettigt gjort, men nu känner jag inte det dåliga samvete jag kan känna ibland annars när ”det inte blivit så mycket gjort”.
Det är en dag i morgon också.

Jah Hollis

Inga kommentarer: