Twingly statistik

torsdag 15 februari 2007

Varför ska vi stå ut med sådan skit?

Det går så bra för världsekonomin nu. Det säljs och köps så att vi alla kan bli glada och lyckliga. Inte!
För vad är det för skit som säljs och köps egentligen. Jag tror på epifanier, att man ser det stora i det lilla. I kväll säckade, på vägen hem, min framlykta på cykeln ihop. Jag försökte få den att funka här hemma, men det är totalt kört.
Det är någon skit (tillverkad i Danmark faktiskt) som man väl antagligen ska kasta när den börjar krångla. Och den har krånglat i stort sett sedan jag köpte dom där djävla danska skitlyktorna.
Jag har bytt lampor och batterier hur många gånger som helst. Men världsekonomin verkar bygga på att man ska handla med mög, skicka prefabricerad skrot fram och tillbaka över klotet för att vi ska bli glada och nöjda.
Kvalitet är vad vi saknar nuförtiden. I alla fall till ett överkomligt pris.
Nej, massan ska hålla till godo men andra- och tredjeklassorteringar från handelspartners som inte är värda namnet.
Det är underligt att svenska folket inte reser sig som en man och en kvinna och säger ifrån att vi vill inte ha smörjan som vi ska köpa för att få hjulen att snurra. Fast vi får väl böja oss, som vanligt.
Vi har ju en ny och insiktsfull regering nu. Killar och grabbar (:-) som vet vad som gäller.

Jah Hollis

Inga kommentarer: