Twingly statistik

söndag 10 juni 2007

Lång väg att åka för att kastrera katten

Ibland blir det så fel, fastän man har tänkt så rätt. Vanligtvis välinformerade Kulturbloggen har på ett av de senaste inläggen följande rubrik:
Inget skämt: Alla hundar och katter ska kastreras i Kalifornien.
Jag hade tänkt nöja mig med en liten kommentar på bloggen först, men elak som jag är, ska jag kontra med ett eget inlägg.
Jah säger: Det verkar vara ett fruktansvärt resursslöseri om alla hundar och katter (från och med när?) ska kastreras i Kalifornien. Och varför???
Jag ska inte hälla i mer salt.
Rubriken ska givetvis vara: Alla hundar och katter i Kalifornien ska kastreras.
Men kul var det hur som helst, lite som Lenos Headlines.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt jag bara behöver åka till Värnamo! ;-)

Jah Hollis sa...

Det låter betydligt rimligare. :-)

Frukostflingan sa...

Roligt med felskrivningar ibland ;-)