Twingly statistik

fredag 8 juni 2007

Gynning, Hilton, Rosing - Bunta ihop dom...

Jaha, och vad är det som diskuteras på de svenska bloggarna i dag då? Ja, ska man tro bloggportalen.se så är det den vanliga sörjan av kändisbrudar som bara är kända för att de är kända.
Det får mig osökt att tänka på en monolog Beppe Wolgers en gång skrev för Lars Ekborg, "Bunta ihop dom". Den blev en stor succé på singelplatta, men fråga är hur många som fattade satiren och ironin i den.
Nu tycker jag man ska dom här kändisbrudarna, och deras manliga motsvarigheter (ni vet säkert vilka dom är) och bunta ihop dom (men inte slå ihjäl dom som den vresige Beppefiguren tycker) och en gång för alla slänga dom på sophögen där dom hör hemma.
Men det klarar väl inte aftonblaskorna som verkar leva i symbios med den här hjärndöda kulturen. De lyckas ju ständigt koka ihop nya tunna soppor på den.

Jah Hollis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh-den ep´n har jag haft ! "man kan kast in hatten"- ;-)
Du, ang kudongerna-får jag vara nyfiken på var du har bott förut? Här"uppe"-

Jah Hollis sa...

Ja, i en liten stad vid Smålandskusten (börjar på O..). Där användes det ordet. Har aldrig tänkt på att det skulle vara lokalt, men det är det kanske.

Anonym sa...

Jaha-på Den sidan.Jag är ju snudd på i Västergötland.

Jah Hollis sa...

Men K-ordet kanske finns på den sidan med?