Twingly statistik

onsdag 13 juni 2007

Spelar någon baseboll med basebollträn?

Basebollträn.
De dyker upp allt oftare när det är frågan om överfall och misshandel här i Sverige.
Jag antar att basebollträn tillverkas för att man ska spela baseboll med dem. Och jag antar att man gör det i somliga länder; i USA verkar baseboll vara närmast en religion.
Hur många amerikanska filmer har man inte sett där det handlar om baseboll och folk diskuterar det som om det gällde livet på något sätt. För mig liknar det mest brännboll på ett lite mer avancerat plan.
Men här i Sverige?
Kan någon nämna ett baseboll-lag av rang i detta landet?
Nej, jag tänkte väl det.
Men hur många gånger har ni läst om busar med basebollträn?
Busar som har med sig dessa otympliga saker för att kunna puckla på någon med dem om det blir läge för det, ungefär som att man tar med en regnjacka i fall det skulle bli regn.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

kolla: www.baseboll.org

Jah Hollis sa...

Ser man på. Där fick jag ju svar på min fråga. Skönt att dessa basebollträn inte bara används till att puckla på folk.