Twingly statistik

torsdag 7 juni 2007

Förvirrande med helgdag mitt i veckan

Så har vi passerat årets nationaldag och befinner oss tillbaka i vardagen igen. Själv känner jag mig något förvirrad av att det dyker upp en helgdag så där mitt i veckan.
Naturligtvis är det inget stort problem, jag fick till och med en dag extra ledigt tack vare nationaldagen (så blir det inte när den hamnar på en lördag eller en söndag så småningom).
Jag bara undrar lite över själva fenomenet: när den här invanda veckolunken, som de flesta av oss väl ändå lever i, bryts på något vis hör man många säga att de känner sig förvirrade.
Jag fick till exempel en typisk, vad det nu egentligen är, lördagskänsla under större delen av gårdagen. Fastän det egentligen var en onsdag som gjorts om till en söndag.
Kanske inte så konstigt att man blir lite virrig ändå.
Nej nu ska jag njuta av ännu en ledig dag!

Jah Hollis

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, lite förvirrande är det med en helgdag mitt i veckan. Här tar vi oss ett glas vin till maten torsdag, fredag och lördagkväll.

Nu dök det helt plötsligt upp en slags helgdagsafton på en tisdag!

Får man dricka vin då utan att känna sig som en missbrukare?

Som de ansvarskännande svenskar vi är tog vi oss ett glas rödvin till lammentrecoten på tisdagskvällen och i gengäld blev vindrickningen inställd ikväll, torsdag.

Ordning och reda, men imorgon är det freda´

/Ingrid