Twingly statistik

fredag 8 juni 2007

Oj, oj det är högsommarväder - fem sollåtar!

Varmt, rejält varmt blev det med en gång. Och nu kastar sig väl folk ut till stränderna för att steka sig i solen och öka på chanserna till att få hudcancer.
Jag vill inte vara någon glädjeförstörare, men jag passar mig numera för att vara för länge ute i solen, speciellt så här i början av sommarsäsongen.
Fem bra låtar om solen kan jag i alla fall bjuda på för att gaska upp dom som tappade modet nu.

1. Din klara sol går åter upp - Johan Olof Wallin
2. Sun is Shining - Bob Marley & The Wailers
3. The Warmth of the Sun - The Beach Boys
4. California Sun - The Ramones
5. Paper Sun - Traffic

Sedan, när vi fått vår smak av sommaren, är det bara att fortsätta hit.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Ankan sa...

Själv kastade jag mig på telefonen för att till en persiennförsäljare ringa. Börjar bli lite väl ljust i sovrummet vårat.

Anonym sa...

The Sun Is Shining (But It's Raining In My Heart)...

Jah Hollis sa...

Där har man en låt som täcker in det mesta!