Twingly statistik

måndag 25 juni 2007

Semester = början på en regnperiod?

Jag brukar inte vara lagd åt det där pessimistiska "jaha, vad var det jag sade"-funderandet. Men nu vete tusan. Detta liknar mer en makternas konspiration är vad som känns naturligt.
I dag har jag inlett en försemester som ska vara två veckor, och hur ser det då ut utanför mina fönster? Jo, det har just börjat störtregna och enligt väderrapporterna ska det vräka ner en stor del av morgondagen.
Jag hade faktiskt, hastigt och lustigt, bestämt mig för att åka till Köpenhamn i morgon, tisdag (fastän MFF möter Kalmar FF på Stadion).
Av en händelse upptäckte jag att mina nya favoriter The Hold Steady spelar på Lilla Vega i morgon, och än finns det biljetter kvar.
Det är värt att trotsa vädret för, men det hade ju lockat mer att kunna tillbringa några timmar i ett soligt Köpenhamn (före konserten som det förhoppningsvis finns biljetter till även i morgon) än i ett regndränkt.

Jah Hollis

Inga kommentarer: