Twingly statistik

fredag 2 februari 2007

Hur ska jag få ut mina viktiga budskap?

Visst, jag har insett att konkurrensen om bloggläsarna är hård. Vet inte hur många miljoner bloggar det finns i världen egentligen.
Men det är ju alldeles utmärkt att det finns ett forum där man kan nå ut till mängder av folk med i stort sett vad man än har att säga och berätta.
Men jag börjar också förstå att det finns en del kotterier av bloggare som kliar varandra på ryggen och ser till att deras namn alltid finns med på diverse topplistor och andra listor över bloggar som av en eller annan anledning är mycket besökta.
Tyvärr är det så att man ofta blir besviken när man tittar på de mest uppskattade (mest besökta) bloggarna. De är svårt att hitta nålarna i höstacken.
Besviken är jag också på att möjligheterna för mig att få ut mina blogginlägg har minskat på ett oväntat sätt: de hamnar aldrig på intressant.se längre fastän jag får besked om att mina inlägg är mottagna när jag har pingat dem. Det vete tusan vart de tar vägen.
Nu undrar jag seriöst: vad finns det mer för sätt att nå ut så att folk i alla fall får chansen att se att man skrivit något nytt? Alla tips mottages, som man säger, tacksamt.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Ankan sa...

Kolla "bara" in hennes platta(or). Grymma. Men hon själv är inget att kolla in. Ingen skönhet direkt.

Anonym sa...

Ska svara på inlägget också. En del "brudar" visar en länk till en klänning och får ett 50tal kommentarer (!). Va fn! Ryggdunkarklubben för inbördes beundran. Jag e glad om någon uppmärksammar min skit.

Jah Hollis sa...

Jag vet. Men jag kollar då och då din blogg. Bira och bra musik får man inte nog av.