Twingly statistik

onsdag 28 februari 2007

Prins Charles in i anti-McDonalds-lobbyn


Englands prins Charles framstår allt mer som det landets motsvarighet till Björn Rosengren. Han säger saker utan att veta att andra hör det och verkar ibland tala utan att ha tänkt först.
Nu har prinsen varit i Förenade Arabemiraten och lyckats uttala sig nedsättande om McDonalds på ett sätt som snabbt spreds över världen. Han sade helt enkelt att, fritt tolkat, McDonalds var skit som borde förbjudas.
Därmed ansluter han sig till en global rörelse där flera kändisar tidigare rört om i grytan (ingen ordvits) och kommit på kant med den mäktiga snabbmatskedjan.
Men nu tycker jag den gode prinsen är inne på rätt spår. Jag har aldrig haft mycket till övers för McDonalds och deras mat eller den livsstil de förespråkar.
Titta bara på reklamen och jämför sedan med verkligheten.
Jag har alltid, de få gånger jag av någon anledning ätit på McDonalds eller handlat hem något därifrån, blivit besviken för att man fått så lite för pengarna.
Sedan jag fått en McDonalds i grannskapet har jag också (frånsett stanken av stekflott de släpper ut) fått lära mig att en stor del av deras kunder tycks vara riktiga svin som kastar McDonalds engångsemballage var det passar dem.
Men sådant talar McDonalds tyst om.

Jah Hollis

1 kommentar:

Ankan sa...

Ska det vara burgare ska det vara Max!

Skräpet blir ju faktiskt bara indirekt McD´s problem. Det kanske säger mer om folket som äter på McD än McD själva?