Twingly statistik

fredag 16 februari 2007

Siffror och nummer med stor laddning

Jag såg just nu att min blogg ligger på plats 666 på bloggportalen.se:s lista för privata bloggare. Det är utan tvekan ett nummer med laddning och hade jag varit hängiven hårdrockare hade jag troligen tyckt det varit ännu häftigare än vad jag gör nu.
Men nu är det inte enbart hårdrock som faller mig i smaken, även om en del av den gör det; jag gillar musik ur alla genrer (nästan, det finns gränser) och här finns det exempel på att 666 har en negativ laddning.
Men jag undrar om inte jag har någon slags nummerfixering, och nu talar vi inte bara om sådana givna nummer som 666 och 13 och 21. Jag kan hitta det mesta i vardagslivet. Kolla bara på alla nummerplåtar på bilar och bussar och andra fordon.
911, 101, 66, 999, ja det finns hur mycket som helst där som fångar mina ögon.
Dock har jag inte lyckats hitta termen för vad det heter när man har den här läggningen. Någon som vet?

Jah Hollis

Inga kommentarer: