Twingly statistik

fredag 12 oktober 2007

Och i dag firar vi Äggets dag

Det tycks som om det finns något att uppmärksamma och fira nästan varenda dag nuförtiden. Och då talar jag inte om människor som fyller år, fast vi i dag kan passa på att gratulera till exempel Marion Jones (som kanske har annat att tänka på) och Kajsa Bergqvist.
Det är för övrigt också nyss bortgångne Luciano Pavarottis födelsedag liksom Aleister Crowleys, han som kallades Världens ondaste man.
Men frånsett det finns det andra saker att uppmärksamma. Nyss firade vi Kanelbullens dag, och i dag är det faktiskt Äggets dag. Det hade jag till alldeles nyss inte en aning om förrän jag läste det på en blogg.
Så alla som av ideologiska, hälsomässiga, religiösa eller andra skäl inte äter ägg får väl hoppa övder denna högtidsdag medan vi andra givetvis intar denna delikatess i någon av dess otaliga former.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Ankan sa...

Jag intar den i formen av Kalles randiga. Gills det?

Jah Hollis sa...

Alla former räknas, även Kalles randiga. :-)
Själv har jag just ätit ett kokt.