Twingly statistik

tisdag 2 oktober 2007

Om man skulle göra en Alex Schulman

Jag läste att Alex Schulman ska sluta (har redan slutat?) att skriva sin blogg. Ja, jag kommer inte att sakna den, eftersom jag, de få gånger jag läst några inlägg, tyckt att det varit mest rent skräp.
Men killen, och flera i hans krets, har ju lyckats få uppmärksamhet i en grad som knappast kan stå i någon proportion till kvaliteten på det de totar ihop. Ja, till och med när han slutar blir det en stor mediegrej.
Själv har jag fått allt större problem med att överhuvud taget hinna med att skriva något på min blogg. Jag antar att mina trogna läsare märkt detta.
Men det beror inte på att min blogg "blivit ett monster". Det beror på att jag har ett jobb att sköta och en hel del vanliga mänskliga problem att reda ut just nu.
Och så tjatar ju alla om att man måst gå in och registrera sig på Facebook.
Man kan inte hinna med allt, och kanske skulle man göra en Schulman och lägga av. Fast det skulle ju knappast någon märka, som sagt.
Och när det gäller Facebook är jag ännu skeptisk.
Problems, problems!

Jah Hollis

8 kommentarer:

Ankan sa...

Inte ska du lägga av. Det e ju inte för intet som vi e några få trogna. :)

Jag fick en inbjudan av en vän till Facebook, men jag nappade inte. Jag har ju både mail och messenger, det får räcka.

Anonym sa...

Jag håller med ankan. Inte ska du lägga av, Hollis!

Sånger från nedre botten sa...

Nämen ryck upp dig, gå och sup skallen i atomer eller ta en 'tid ut' i storbyn så ska nog Ankan och jag få dig på fötter, nåja knä, igen.

Du ligger ju enligt bloggportalen (sanningsmediet för alla andra, not)på mellan 650-900 läsare i veckan. Så vännen, sluta fiska, du vet att vi gillar dig.

Bengavoice sa...

Jag har hört en och annan antydan om att jag bloggar alltför sällan. Du kanske kan göra som jag, vara mer sparsam med att delge världen din visdom.
Det behöver inte vara "allt eller inget".
Alex Schulman klarar vi oss utan - men knappast Jah Hollis.

Jah Hollis sa...

Skojade bara, för att få lite behövlig sympati. Jag fortsätter väl ett tag till i alla fall. :-D

Sånger från nedre botten sa...

Erbjudandet står kvar, eller hur Ankan?

Ankan sa...

Appselut! Jah, du e hjärtligt välkommen. SFNB och jag "tar hand om" dig...

Jah Hollis sa...

Onekligen ett storstilat erbjudande. Ett sådant där man egentligen inte kan tacka nej till. Dessvärre har jag svårt att komma loss härnerifrån just nu.