Twingly statistik

onsdag 31 oktober 2007

Jag fick ett minst sagt hotfullt brev...

Halloween eller Alla helgons dag? Jag är väl inte sämre, eller mer rigid, än att jag kan acceptera båda två.
Det har väl blivit mer som om barnen firar Halloween medan de äldre håller fast vid Alla helgons dag. Och det finns väl plats för båda, bara man undviker att låta den allra anskrämligaste kommersialismen ta över.
Eller att Halloweenfirande ungar flippar ut och tar det där med "bus" lite för bokstavligt och förvandlas till rena vandaler.
Själv fick jag en läskig, hotfull hälsning inför Halloween som väl infaller just i dag.
Ja, ni ser väl själva på bilden vad "Underjordens härskare" låter hälsa mig.
Jag har mina aningar om att det är gudbarnet som ligger bakom. så riktigt rädd behöver jag nog inte känna mig när jag är ute och kör bland gastarna som kan tänkas röra sig i det sydskånska landskapet när jag är på väg hem från jobbet i natt.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , ,

4 kommentarer:

opassande.se sa...

Det har blivit lite av en årlig tradition för mig att stå lite handfallet i dörren när ungar ringer på och vill ha godis. Inte köper jag hem något för halloween - så gammal är jag... :P hehe, förra året var det till och med en fräck gynnare som frågade om jag inte hade pengar istället...

Jah Hollis sa...

Jag skulle också vara helt oförberedd om någon nu skulle kunna ta sig in i vår (låsta) trappuppgång och ringa på.
Och att vilja ha pengar i stället. Ja, det låter som en blivande finanskomet, eller kanske indrivare för något mc-gäng.

Spectatia sa...

Nej, man ska se till att vara tom för godis just då. Däremot kan man gärna ha köpt in ett gäng billiga tandborstar att dela ut, så blir man kanske inte så poppis nästa år.

Jah Hollis sa...

Det finns onekligen många goda sätt att ta sig an detta. :-)
Själv jobbade jag hela kvällen, så jag vet inte om jag fick något besök.