Twingly statistik

måndag 24 maj 2010

Fototriss del 95: Överexponerat



Veckans tema i Fototriss är Överexponerat och, tja, det är knappast ett tema som fick mig att hoppa högt och börja jaga bilder.
Men efter moget övervägande lägger jag in mina bilder, som ju egentligen bara är tre obehandlade, misslyckade bilder om man ser det lite krasst.
Temat passar nog bättre för dem som har en systemkamera med fler möjligheter än min kompaktkamera, eller som tycker det är kul att sitta och manipulera bilderna i ett bildbehandlingsprogram.
Övriga bidrag till temat hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

17 kommentarer:

Cumulunimbus sa...

Oinspirerad eller ej - dina foton är ändå fina! Gillar solen som speglar sig i glasrutan. Den bilden skulle platsa i vilket passande tema som helst, oavsett överexponering! Trevlig kväll på sig :)

B i r g i t t a sa...

Jag tänkte hoppa temat (trots systemkamera och nöje i bildredigeringsprogram) ;)
men ångrade mig
Fina överexponerade bilder! Är väl första gången man får beröm för sådana bilder ;)
Ha en fin vecka!

http://foto.rudenius.se/post/2010/05/24/Fototriss-Overexponerat.aspx

Helena sa...

Nämen, ryck upp dig för du har fixat en bra triss trots misslyckanden. Fastnade för mittbilden kanske för att man ville titta på den men det var svårt för solen bländade mig...irriterande ;-)

Misswhatsit sa...

Det blev en lyckad triss till temat. Tvåan med fönstret speglar både solljuset och omgivningen. Snyggt!

Tove sa...

Har man inte systemkamera så får man ta hjälp av Picassa när man deletar alla dåliga bilder ;)
Bra triss! Gillar sista bilden. Lite space-ig sådär.

Nukke sa...

So mycket solsken i bilderna, härligt !!!
Det regnar här. Men jag han ta några bilder från Gamla Stan innan det började regna igen (har många bilder i arkivet :)

Erik "Semlan" sa...

Jag förstår hur du tänker. Tunneln gör sig bra, tycker jag. Den lär ju inte bli bättre i perfekt fotoform... ;-) Blir förvånad, trodde inte barnen i familjen Trapp fortfarande uppträdde!? Väljer det fotot, lustigt med den lilla publiken.
Tack för din kommentar.

Gbgmamman sa...

Håller med Tove, tredje bilden är det nåt visst med.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Alla teman kan inte passa alla :) Men kul att du var med i alla fall!

Kerstin sa...

Jag tycker du fick till en bra triss ändå utan systemkamera. Gillar speciellt mittenbilden. Snyggt med solen som man vill men inte kan titta på.
Ha det gott.

Heidi sa...

Bra bilder, jag tror inte att jag fixar veckans triss. Får se om jag hinner senare i veckan :-)

Du som är med och fotar mycket, vad tror du om mitt lilla uppdrag? Kika gärna in, du behöver inte vara med om du inte vill, men vill gärna höra vad du tycker om idén! :-)

http://www.heidihoo.se/vad-tanker-du-pa-del-1/

Lena Rollmar Kårén sa...

Jag du! Du har lyckats med utmaningen men jag tycker att veckans utmaning är urtrist. Det är ju bara att dra i spakarna. vips....där har vi en överexponering. Samtidigt måste man försöka tänka "konst" uttryck!

Jag tycker att veckans utmaning är urtrist nu när hela naturen prunkar!

lissen sa...

Tunneln var häftig, även den med scenen.
Du har rätt mina bilder var gränsfall.
Ha det gott. Lissen

Anonym sa...

Du fick ihop en triss med överexponerade bilder i alla fall :-)
Fotot på tunneln tilltalar mig.
Tack för din kommentar hos mig :-)

Mona sa...

Misslyckade överexponerade eller underexponerade bilder är inte kul. Men jag tyckte temat var kul när man fick bestämma själv att medvetet överexponera sina bilder. Jag gillar sista bilden med tunneln. Space-aktig.

Monica o Jacob sa...

Tänkte hoppa över temat först men vid närmare eftertanke har vi sparat en hel del kort som andra skulle kastat.Tycker du fick ihop tre fina bilder till trissen, den i mitten gillar jag bäst;-)

cissi sa...

Gillade första bilden. Verkligen kass, men ändå så underbar! Smågrabbarna vid scenen i det ljuset.......! Känslan när man var med om nått speciellt när man var liten! Störtskönt, helt enkelt.