Twingly statistik

lördag 8 maj 2010

Veckans fönster 83: Musikaliskt


Så var det dags för ännu ett fönstertema hos Susanne.
Den här gången ska det handla om ett musikaliskt fönster.
Det är inte alldeles enkelt och jag hade definitivt inget i arkivet som passade in.
Så jag har tagit en cykeltur i Malmö strax före middagstid och tagit bilder på ett av mina favoritämnen: de utdöende(?) skivaffärerna.
Men nu är det en som fortfarande hänger sig kvar.
Kolla bara det musikaliska utbudet i fönstret hos Musik & Konst, en legendarisk inrättning i Malmös musikliv där den nu sorgligt bortgångne Lennart Persson var delägare och ofta stod bakom disken.
Inga dussinvaror eller säkra storsäljare där, men en massa läckerheter för vad jag kallar den sanne musikälskaren.
Fler musikaliska fönster hittar ni på Susannes blogg.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Susanne sa...

Vad kul att du cyklade ut för att fånga fönster! Och tänka sig, jag misstänkte att det skulle komma något sådant här foto från dig eftersom jag förstått att du värnar om dessa gamla skivaffärer.

Tycker mig känna igen den som en av de affärer som ligger vid stråket från Gustav mot Triangeln (glömmer alltid vad gatan heter).

Lissen sa...

Det är som en epok är på väg att försvinna. Skivorna man köpte var noga utvalda och oj vad många gånger man lyssnade på dom.
Ha det gott. //Lissen

Pumita sa...

Vad köpte du? Jag kan iaf inte gå in i en skivaffär utan att handla nåt.