Twingly statistik

måndag 31 maj 2010

Fototriss del 96: Prickigt



Jag hann aldrig få in något bidrag till veckans Fototriss under söndagen (det verkar ju som man helst ska vara på det redan första dagen om man ska få någon respons).
Prickigt är temat och till min stora förvåning hade jag inget prickigt av värde i arkivet.
Att ta nya bilder under söndagen var inte att tänka på efter som det var en extra lång jobbdag.
OK, jag tar igen det under en cykeltur måndag eftermiddag tänkte jag och såg hur det just börjat regna.
Lade mig besviket och lutade huvudet mot min prickiga kudde.

Ah, men! som man säger här i Malmö.
Jag tog mina bilder hemma och trots avsaknaden av proffsig utrustning tycker jag resultatet är acceptabelt.

Ovanifrån:
1. En gammal prickig skjorta från min garderob, valet av mönster hade nog en viss påverkan från Bob Dylan.
2. Närbild på en gammal LP med en av mina reggaefavoriter, Big Youth.
3. Kudden jag lutade huvudet mot när jag kom på lösningen till veckans Fototriss.
Fler prickiga bidrag hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

31 kommentarer:

Photos by Storm sa...

Du är väldigt kreativ och vilken tur att du behövde vila en stund. Fint med de rätta färgerna på reggaebeskrivningen. Ha det bra. Lis

Vita Lyckan sa...

Gillade andra bilden mkt!

Ma.links sa...

Fina bilder.

Helena sa...

Kreativ triss där min favorit blir skivomslaget, snyggt!

Anonym sa...

Man tager vad man haver sa kajsa varg. Det är lite skill att plocka fram motiv som inte finns..

Bettan sa...

Gillar trissen, går inte att ta miste på temat ;) Min favorit blir helt klart LP fodralet, riktigt snygg!

Trevlig kväll!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Visst fick du till en bra triss! Tack för tipset om jubileumstema, jag håller på att fundera på vad det temat ska bli så jag skriver absolut upp ditt förslag.

Mia sa...

Gillar den första bäst - blir man glad av :)

Mats sa...

Jag gillar det sista mönstret - påminner om något Polaren och pyret gjorde på 70-talet!

Misswhatsit sa...

Det blev ju en bra triss av materialet du hade hemma.:) Alla tre fotona blev fint prickiga. Skjortan tycker jag du ska använda. Någon i trissinläggen påpekade att man blir glad av prickar och det kanske stämmer.:)
Ha d gott!

sinneskatten sa...

Snygga prickar du omger dig med!

Len@ sa...

Det finns närmare än man tror...Blev ju fina bilder och väldigt prickigt...gillar den sista på kudden.... ;)

LissenTo sa...

Klart roligaste trissen Jah. Fyndigt och ditt musikintresse kom med.

Soligt här idag :-)

Susanne sa...

Tryckprickarna blev ju jätteläckra. Och så tänker jag på hur många fotomotiv som faktiskt finns precis i ens närhet bara man tittar på rätt sätt. Det var väl så ungefär som jag upptäckte mina prickiga aprikoser också, även om jag hade ögonen på andra prickar i min omgivning också. Dock inte prickiga tyger.

Pillargontanten sa...

Ja, men se, du hade ju prickigt, precis framför näsan :O)
Härlig tolkning :O)

Beppan sa...

Det bidde ju en riktigt prickig trio till slut! Härligt!

Cumulunimbus sa...

Håller med, inte det enklaste att hitta prickiga saker inom hemmets fyra väggar! Men som alltid lyckades du bra. Söndagen blev för övrigt till full belåtenhet. :)

Anonym sa...

Du fick ihop en alldeles utomordentlig triss!

Anonym sa...

Haha, kul att lösningen är närmare än man tror :) Så var det här med.
Gillar LP-skivan, riktigt dpi-grafik på något sätt. Gillas!

Ingrid sa...

Nu fanns det prickar hos dig också!
LP-fodralet var läckert.

Jag var och kollade i söndags, men förstod att du hade annat att tänka på.

Tack för din kommentar hos mig och ha en fin tisdag!

AnnCathrine sa...

Härlig prickig triss du fick till! Det är otroligt vad mycket man kan hitta hemma... :-)

Erik "Semlan" sa...

Det var snygga prickar! Reggaeskivan blir favorit i din triss, läckra prickar. Stämmer ju bra med årstiden också... för visst är det mer av denna musik under sommaren. :-)

Barbro S sa...

Härligt prickiga bilder, fina tyger. Inte dumt vila sitt huvud emellanåt:).

Charlotta sa...

Åh, den prickiga skjortan skulle vara rolig att se i full skala, eller? ;)

Mia sa...

Härlig fototriss! Gillar LP'n, fyndigt =).

Mona sa...

Kreativt! Bilden på LP:n är riktigt häftig. Själv har jag ännu inte hunnit med några teman denna veckan. Det är som du säger. Det känns nästan som man måste "hänga på låset" när ett tema släpps.
Du önskade ju att jag skulle lägga upp lite fler roliga skyltar och hos mig finns nu detta inlägg till beskådan. Följ bara min länk...

Hedwig sa...

Där ser du, lösningen finns nästan alltid mitt framför ögonen. En snygg triss blev det också.

Anonym sa...

Du fick ju ihop din prickiga triss du också. Du verkar haft mer prickigt hemma än jag. :)
Snyggt!
/Bibbi

cissi sa...

Skoj och prickig triss!! Mittenbilden gjorde mej nyfiken på "Big Youth".

Gbgmamman sa...

Haha, ja du fick ju ihop en triss iallafall.

B i r g i t t a sa...

Väldans skönt kreativt jobbat :)
Nu ser jag också prickar överallt :)