Twingly statistik

fredag 14 maj 2010

Tema fredag den 14 maj 2010: Underifrån

Vi har gått över till fredagen och det har dykt upp ett nytt tema på Sinneskattens, Carinas, blogg.
Inga konstigheter, temat heter kort och gott: Underifrån.
Det händer då och då att jag tar bilder ur det perspektivet (jag tolkar temat på det raka viset) och den här bilden är väl inte helt färsk. Men jag kan inte påminna mig att jag skulle ha visat den förut.
Jag tycker det blev rätt fräckt med de där dramatiska molnen på himlen kort och gott.
Och förmodligen har jag tagit bilden när jag har stått och väntat på bussen.
Fler bilder på detta tema hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

15 kommentarer:

Kerstin sa...

Riktigt häftig bild med mycket sug i. Molnen är väldigt läckra. :)
Ha en fin helg.

Rantamor sa...

Undrar om du låg på parkbänken å väntade på bussen....du somnade väl inte om ??? Man blir lätt sövd av molnen som sakta drar förbi och bildar olika former.
Så visst är det underifrån...
Själv är det mest fiske här just nu, härliga dagar nu när sommarn har nått oss i norr.
Och att vi sen fått gott me fisk försämrar inte våra dagar (kolla blogg)
Helgen som är på lut ser ut att bli finfin. Blir säkert en å annan fiskehistoria.

Ha en trevlig helg.

Monica o Jacob sa...

Man behöver inte konstla till det för att det ska bli bra,läcker bild med solen bakom moln och gatlykta;-)

Anne-Lie sa...

Molnformationerna är mycket tilltalande!

B i r g i t t a sa...

Ja det blev en häftig bild särskilt med ena lampan at in i solen :)

Daniela sa...

Gillar också molnen, ser ut som en härlig sommar dag :)

Cecilia Artista sa...

Lite dramatisk bild med fin komposition!

Pumita sa...

Vackert! Du tänkte som jag först... hade nämligen en bild på blå himmel och stackmoln men nu är jag glad att jag valde annat. Ditt foto är helt klart ett strå vassare.

AKO sa...

Du undrade vad min underifrån-bild föreställer och det är faktiskt en bro, en järnvägsbro. Den är nybyggd och jag blev glad när jag upptäckte alla intressanta fomer den erbjöd. Ska absolut dit igen! :)

Din bild kombinerar ju ordlös onsdag med tema fredag då den är både blå och underifrån. Helt rätt att fota ur olika perspektiv, det brukar jag också försöka göra.

Photos by Storm sa...

En härlig himmel som bådar gott. Ser den ut så hos er nu?/Lis

hundenstina sa...

Fin bild med goa moln ...
En härlig början på en ny dag!

mimmi sa...

en ny dag är på gång och det var en fin bild du visar med det:)

Wildhearts sa...

Kul att du faktiskt tittar upp när du väntar på bussen. Det är alldeles för många som bara tittar rakt fram :) Tycker du har hittat häftiga moln.

Anni sa...

En härligt dramatisk bild! Hur skulle den se ut om du tog den idag? Ryktet säger att det spöregnar i Skåne...

Charlotta sa...

Oftast ser man ju molnen underifrån, men de upphör aldrig att visa nya variationer. Snygg bild.