Twingly statistik

lördag 1 maj 2010

Veckans fönster 82, 30 april: Förvrängt



I nattens sena timme ska jag lägga in mitt bidrag till Veckans fönster på Susannes fotoblogg där det handlar om att motivet på något vis ska vara förvrängt.
Men först måste jag visa att jag klarar av frågan om vilket hus det är som speglar sig så snyggt förvrängt i Susannes egna fönster den här gången.
Och först, närmast här över kan ni se samma fönsterfasad på en gammal arkivbild jag hittade. Det är den högra delen av huset i mitten ni ser även på Susannes bild.
Speglingen finns med även här, fast den ligger i mittendelen av huset.
Själva huset som speglas kan ni sedan se på nästa bild ovanför, det ligger granne med det gamla posthuset i Malmö.

Och för att göra en lång historia något kortare kommer överst mitt eget bidrag, taget genom ett X2000-fönster. Förvrängt av tågets hastighet och kamerans långa slutartid.
Hoppas ni hängde med.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för svaret till Susannes bild. Och jag tycker att ditt fönster är lite förvrängt! :)

Della sa...

Japp, jag hängde med på rundturen. Kul att få se och få veta.

Anna tassar in.. sa...

Ok...ja men då tycker jag att ditt fönster är inte heller så himla förvrängt :) jag ger igen lite märker du det..skämt åsido det är inte nåt lätt tema med förvrängda fönster..men allt är ju en tolknings fråga och det är det som är så roligt med teman..

Vilka vackra bilder du har med mäktiga hus..

Pumita sa...

Ja, det är klart man hänger med! Roligt att du löste gåtan med Sassas förvrängda fönster. Dina träd från tågfönstret ser nästan stressade ut. :/

Susanne sa...

Jag visste väl att du skulle komma med ett klargörande. Och så fick jag dig att publicera ett förvrängt fönster också. ;) Det var ett tag sedan du var med.

Extra intressant att du faktiskt har bilder på hur mitt foto är taget. Det tackar jag för.

Och ditt eget val tycker jag är en alldeles utmärkt tolkning: ett fönster som förvränger verkligheten är ju i allra högsta grad ett förvrängt fönster.

Maria sa...

Fin tolkning på förvrängt fönster, tänkte inte på att man även kan ha bilden från när man tittar ut genom ett fönster, smart :)

mvh Maria