Twingly statistik

fredag 21 maj 2010

Tema fredag 21 maj: På väg


Jag hade tänkt lägga in mitt bidrag till Sinneskattens fredagstema, denna vecka: På väg, redan den gångna natten när jag kommit hem från jobbet.
Men efter en väldigt jobbig eftermiddag och kväll på mitt arbete så orkade jag bara leta fram några tänkbara bilder. Att sedan lägga ut ett bidrag på bloggen blev det inte tid till eftersom jag började känna mig alltför trött.
Men här kommer det, med två bilder. En variant där jag kanske manipulerat färger och former lite väl våldsamt (nej bron över Emån i Småland går inte uppåt), men kanhända var jag fortfarande lite uppjagad efter jobbet när jag gjorde den.
Den andra, tagen i Rövarkulan i Eslövs kommun, är väl mer naturlig och avslappnad.
Men båda passar till temat tycker jag och vill ni se fler på detta tema, gå hit.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

13 kommentarer:

Rantamor sa...

Ja d va juh lite uppför där på bron och man kan ju undra vart den uppförsbacken leder.
Och andra bilden är d från Rövardotter...Ronja menar jag som hade en pappa som hette Runeröv...eller är jag helt fel ut som vanligt..=)

Ha en underbar helg...

Photos by Storm sa...

jag tyckte den första var bra och det ser ut att vara fullt fart över bron. Hade gärna sett lite mer av Emån. Trevlig helg/Lis

Pumita sa...

Gillar också den första bilden! Det ser ut som den där ettriga lillen tar i från tårna för att komma upp!

Temat "på väg" är väl klippt och skuret för dig som jämnt är det, antingen till eller från jobbet. :)

ninoj sa...

Gillar färgern i den överst, lite 50-tal över dem. Båda bilderna visar verkligen personer på väg.
Tack för kommentaren hos mig. Märkte i morse att länken var fel, har inte hunnit ändra den. Min dag har varit som din, rörig och full fart. Var på skroten och hämtade delar till brorsan redan kl 7, jobbat, handlat och nu i kväll fick syrrans svärfar en hjärtinfarkt. Familjen ska ha kalas i morgon och nu vet vi inte om det blir av.Nu har jag äntligen landat och ska ta mig ett glas vin.
Tack för ditt letande och ha en bra helg.

sinneskatten sa...

Båda är klart på väg...

mimmi sa...

Det blev ju två jätte bra bilder som passade perfekt in på detta tema och så härligt med sol och grönska här :)

Kerstin sa...

Fina bilder, Jah. Gillar speciellt den sista, det ser ut att vara en riktigt gammal väg.
Hoppas att du får en fin helg.

Erik "Semlan" sa...

Hi, hi, jag som tycker du är bokstavlig. På väg är just dina bilder (ja eller liknande) tycker jag, så tänkte jag först själv nr jag såg temat. Så mindes jag mitt fynd och det blev som det blev.
Gillar din andra bild, den andas lugn och kontemplation. Stunder vi behöver.

Monica o Jacob sa...

Häftigt uppför var det, ser ut som om någon missat en broöppning;-)

Resa med Herbert sa...

Hej!

Den nedersta bilden är så lugn och fin, en stillsam promenad in i skogen.

Må gott, önskar Irene

Wildhearts sa...

Här var det verkligen på väg. Tycker mycket om bild nr 2 som har ett lugn över sig som är vackert.

hundenstina sa...

Fina bilder ...
Det är mycket ''Lugn och Ro'' i den sista.
Det gillar jag!!!

Mona sa...

Jag tycker första bilden blev riktigt kul. Lite stretigt för lilla bilen att ta sig upp där. Andra bilden är ljuvlig. Hoppas bara inte det dyker upp ett rövarband och muddrar vandrarna där framme!