Twingly statistik

lördag 29 maj 2010

Veckans fönster 86, 28-29 maj: Stort

Det är knappt jag hinner med att lägga in bidrag till alla fotoutmaningar nu, men till Veckans fönster som ska vara Stort på ett eller annat vis har jag faktiskt hunnit ta en ny bild.
Motivet är väl vid det här laget välbekant för de flesta som brukar vara med här regelbundet.
Precis som Susanne har jag valt att fotografera ett stort varuhus som består av hela väggar med fönster. Något flygplan fick jag inte med, även om jag är rätt förtjust i att fånga sådana, eller snarare spåren efter dem, på bild.
Mitt varuhus heter Entré och precis som på Susannes bild fascineras jag av själva storleken, ett stort köptempel med små människor framför.
Fler stora fönster kommer ni att hitta om ni klickar er vidare här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Karin sa...

Ja, de fönstren har jag varit nära och visst är de stora!!!

Susanne sa...

Haha, jag anade att det skulle komma ett entréfoto från dig igen, nu när jag valt det här stora temat. Fast den här gången fick jag se det på lite närmare håll. Tack för det! Jag har faktiskt ännu inte besökt stället.

Della sa...

Entré skulle bara veta ur väldokumenterat det är vid det här laget. :)

Hedwig sa...

Dessa tempel blir bara fler och fler i våra städer. Jag gillar ju hus med lite mer karaktär.
Inget fel i ditt, det är ju perfekt till temat.

Erik "Semlan" sa...

Har inte besökt detta Mammontempel. Nu var det ett tag sedan jag besökte Malmö, det ser rätt nytt ut din entré. Verkligen stort. Nacka Forum är stort (ligger ganska nära Slussen), men valde annat ganska stort.

Anna tassar in.. sa...

Mmmm du det är mycket nu men man vill ju gärna vara med på fönstertemat och du har alltid så coola bilder att leverera..stort och elegant..

larans sa...

Verkligen stort, och lite mer spännande arkitektur än det Entré man möts av när man kör motorvägen in mot Malmö.

annette sa...

STORT var det och det har Du lyckats med,oxå väldigt fina speglingar som förhöjer effekten.
Mitt stora var från busscentralen i S:t Crus på Teneriffa, lite skillnad på våra ofta lite tråkiga busscentraler.

Ha en bra dag!

annette