Twingly statistik

fredag 7 maj 2010

Fredagsfärger 7 maj: Svart och vitt

Fredag igen och dags för ännu en kombination av Fredagsfärger.
Dagens variant borde vara ganska enkel, det sägs ju att det är det enklaste sättet att se på omvärlden; att se den i svart och vitt.
Om inte annat kan man ju alltid lägga in en svartvit bild.
Jag väljer dock en med lite flera färger i.
I fokus, något så när i alla fall, är två gåsfåglar jag träffade på Bulltofta fritidsområde här i Malmö häromdagen. Svart och vitt så att det räcker hoppas jag.
Flera varianter på veckans färger hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

11 kommentarer:

Nukke sa...

Fina, stora fåglar !!! Dom kommer på våren till Finland också !
Ha så trevlig veckoslut !!!!

B i r g i t t a sa...

Det är väl såna där ilskna canadagäss! Blev jagad av en ilsken hanne när jag var liten. Inte en enda vuxen grep in och min kompis var stel av skräck.
Fint foto dock - och rädd för dom är jag absolut inte idag :)

Della sa...

Precis utanför mitt fönster på jobbet finns en gräsmatta och där går det omkring en massa gäss hela sommarhalvåret. Kommunen försöker jaga iväg dem genom att skjuta i luften men det brukar bara dröja en kvart så är dom tillbaka igen.

cat sa...

Svartvita är de verkligen undrar om de är lika ilskna som andra gäss :)

mimmi sa...

Och jag ser att du också har fått jätte fina bilder på gässen här :)

Ingrid sa...

Ja vi har valt samma motiv idag, men jag var först! Jag la upp mina bilder med vitkindade gäss redan 13.38.

Ha en fin helg!

Photos by Storm sa...

Jaha, och vart är dom på väg tro? Fredagsparty kanske? Ha det gott/Lis

Pumita sa...

"Svart och vitt så det räcker hoppas jag"

Det är klart det är! Det är skillnad på svartvitt och svart och vitt. Din tolkning är mer exakt än ett svartvitt foto, skulle jag säga. Är det en subjektiv bedömning eftersom jag har fotat deras kusiner på ostkusten? Ja, det är det säkert, haha. För övrigt gillar jag att se omvärlden i färg. Den blir mer spännande så.

Ninnie sa...

Ja, de där kanadagässen är ju rätt fina ändå.(för det är väl sådana?)Fast jag tycker mest de är obehagliga. På en strand vid en badsjö i mina trakter finns den här sortens fåglar om somrarna, där känns de inte alls så fina eller trevliga....

Anonym sa...

Vackra fåglar är dom gässen! Tack för kommentar hos mej!

Maria sa...

Vilka fina fåglar du fångat. Det är väl ett vårtecken om något? Här i Belgien har vi dom året om (tror jag) i alla fall tycker mig ha sett dem hela vintern i parken. Ha en trevlig helg!/Maria