Twingly statistik

fredag 21 september 2007

Det här uppskattade danskarna också


Jag har jobbat som sören i afton och jag har väl inte så mycket att förmedla nu. Jag ska strax till lägenheten och på tv är det bara skit rentut sagt.
Därför nöjer jag mig att lägga in ovanstående klipp av en gammal sketch som jag faktiskt tycker är rätt kul. Och jag vet att många danskar uppskattade de här båda kockarna också.
Faktum är, att det finns danskar med självdistans och som uppskattar svensk humor. Jag tror rent av att Preben & Preben bidrog en del till att smälta isen i det stundtals ansträngda umgänget mellan danskar och svenskar förr i tiden.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Frukostflingan sa...

Visst är du kul att titta på någon gång, men (suck) jag tycker de är lite överdrivet tjatiga!

Jah Hollis sa...

Jo, det var just det jag tyckte nu, att det var kul att se en gång igen. Och just deras sätt att behandla det danska språket med alla fördomar och klichéer om danskarna, det är väldigt träffande.