Twingly statistik

söndag 2 september 2007

Festen verkar över på Malmö stadion nu

En gång för inte så länge sedan var det en fest att gå på Malmö stadion och se Malmö FF spela hemmamatch i allsvenskan. I dag när de skulle möta Trelleborg, stadigt förankrat i botten av tabellen, var jag på kräftkalas i glada vänners lag.
Och när jag läser om vad som hände på Malmö stadion, 0-0 i en tydligen helt sövande tillställning, ångrar jag inte på något vis mitt val.
Visst ska man gå och ge sitt lag stöd, men tålamodet tål inte att det går hur lång tid som helst utan att man får något tillbaka. Mot TFF har MFF i år tagit en, säger en, poäng.
Det borde ha varit sex klara poäng till MFF, om man ska se på förutsättningarna. Men det är något som inte stämmer i MFF, hur bra individualister man än har i laget.
Festen på Malmö stadion har tagit slut.
Det är bara att hoppas att den kan få nytt liv nästa säsong.

Jah Hollis

5 kommentarer:

Ankan sa...

Hade festen ens börjat?

;)

Jah Hollis sa...

Jo, den började ju med att dom slog ett visst Solnagäng med 4-0. :-)

Ankan sa...

Hehehe. Där fick jag. Kastar man sten i...

Jah Hollis sa...

Fast det gick ju dessvärre inte lika bra i returmötet. Så jag tror mer på AIK nu. Det ska mycket till för att MFF ska rycka upp sig.

Ankan sa...

Fem poäng efter topp. Allt kan hända, men visst det ska mycket till.