Twingly statistik

måndag 3 september 2007

Vad gjorde du med en semestervecka till?

Tänk dig att någon ringer dig sent på kvällen dagen innan du ska börja jobba efter din semester. Det är den personalansvarige på ditt jobb som hör av sig och säger att du inte ska börja på måndagen som du trott, du har ytterligare en veckas semester kvar.
Du tror inte det är riktigt rätt, men den personalansvarige försäkrar dig att hon dubbelkollat och att du faktiskt har en hel veckas outtagen semester kvar (som du dessvärre inte kan spara).
Du blir något häpen över detta besked, men du vill inte bråka om saken.
Så mycket längtar du inte tillbaka till jobbet så att du börjar argumentera och propsa på att få komma tillbaka när du trodde att du skulle börja.
Men du är helt oförberedd, du har givetvis inga planer för den extra veckan, du trodde ju att du skulle jobba.
Vad skulle Du göra med de här extra sju dagarnas ledighet som du känner att du nästan fått till skänks?
Jag bara undrar i största allmänhet.

Jah Hollis

6 kommentarer:

Anonym sa...

Efter ett glädjetjut?.. inga planer alls, men är helt övertygad om att det skulle lösa sig...

Jah Hollis sa...

Det tror jag säkert.
Att ta det som det kommer är också ett sätt att ta sig an "problemet".

Anonym sa...

Jag skulle jobba som en bäver.

Jah Hollis sa...

Ha-ha!
Ja det finns alla sorter.
Det låter som om Maud Olofsson döljer sig bakom signaturen.
Jobba med vadå?

Vilket liv! sa...

Jag skulle njuta av härliga långpromenader, leka med ungarna, baka gott fikabröd.

Försöka göra mer av det som jag nog har lite dåligt samvete för att jag gör för lite av idag.

Jah Hollis sa...

Usch ja, det där dåliga samvetet. Det vore intressant att göra en jämförelse mellan hur vi skulle vilja leva (alltså inom en rimlig gräns) och hur vi egentligen lever.