Twingly statistik

måndag 3 september 2007

Detta band missar ni på egen risk!

Ibland gör man fantastiska upptäckter på Youtube. Kanske inte borde säga det, men detta fantastiska band hittade jag av en slump när jag var och kollade efter videor med, rodnaden faller över mitt ansikte, holländska symfonirockarna Focus.
I en kommentar till en av deras videor stod det:
"Akkerman is crap.The only masterguitar player in the Netherlands is Andy Tielman of the Tielmanbrothers!"
Så jag kollade givetvis bröderna Tielman och hittade detta holländska ur-rockband. De var så mycket före sin tid att de skulle gjort succé i stort sett var de än hade spelat idag.
Det verkar som vartenda rockband som existerat sedan 1959 har lånat i alla fall minst en detalj av The Tielman Brothers.

Jah Hollis

2 kommentarer:

Thomas O. sa...

Otroligt! Hur fräckt som helst. Undrar om Jimi Hendrix hade spanat in dem?

Jah Hollis sa...

Vet inte om du tittade på låten som heter Black Eyes (i urvalet på slutet). Där hittar man klädsel och scenstil som hur många som helst använt sig av senare. Och Hendrix, ja det var den förste jag kom att tänka på. De här holländska gänget hade en viss internationell framgång, så vem vet?