Twingly statistik

måndag 10 september 2007

Så kom det då till det bittra slutet

Trött. Inte utsövd.
Konstiga drömmar och ryckig sömn och en väckarklocka jag satt för säkerhets skull och som skrällde när det var dags att stiga upp.
Semestern som verkade oändlig för några veckor sedan har kommit till sitt bittra slut. Om det var en bra eller mindre bra semester, eller hur det nu var (det regnade i alla fall mycket) lär väl visa sig när man ska ta sig igenom den kommande vintern.
Det slutade i alla fall med ett rejält födelsedagskalas (nej, det var inte jag som fyllde) i lördags med en tur på kanalen i Malmö med mat och dryck och musik, och koll på EM-fotboll efteråt.
Dagen efter var jag inte direkt på topp, även om jag varit med om betydligt värre.
Avslutningen med hämtmat från restaurang Kina och avsnitt tre av sista säsongen av Sopranos vägde upp den tidigare något inaktiva dagen.
Men det är, det erkänner jag, med lite blandade känslor jag snart ska sätta mig på Pågatåget för att bege mig till jobbet för första gången i höst.

Jah Hollis

Inga kommentarer: