Twingly statistik

tisdag 11 september 2007

It´s a good day for a Guinness...

Jag fick tipset via en av mina trogna kommentatorer på min blogg och jag bara tackar och tar emot. Ibland kan man inte annat än jubla åt de där små nyheterna i utkanten av det stora flödet som bara bekräftar det man alltid trott sig veta.
Nu handlar det om Guinness, ett av världens mest särpräglade öl, och den verkan det nu visar sig ha på hjärtverksamheten. OK, det handlar om forskning på hundar, men det verkar ju som om man har anledning att tro att det funkar på människor också.
Det handlar om att en Guinness om dagen får blodet att flyta lättare genom ådrorna och bidrar till ett allmänt välbefinnande.
Så då förstår man ju att den där Guinnessreklamen faktiskt visade sig vara sann. Jag köper det i alla fall.
Och medan vi ändå är i gång: Här är mer läsning som bör uppmuntra alla älskare av gott öl.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Ankan sa...

Jag har vetat länge att Guinness är bra!

;)

Jah Hollis sa...

Skönt att få det bevisat. :-)

Ankan sa...

Appselut. En Guinness om dan gör magen gla. Eller hur det nu va?