Twingly statistik

onsdag 26 september 2007

Så får man en nästan tömd plånbok åter

Det låg ett brev från Polisen i Skåne och väntade på mig när jag kom hem efter jobbet i natt. Först fruktade jag att det skulle vara någon gammal fortkörning registrerad av någon hastighetskollarkamera i somras.
Men vid närmare eftertanke skulle det inte kunna stämma, utan jag anade att det hade med stölden jag drabbades av på krogen för snart ett par veckor sedan.
Mycket riktigt var det så. Precis som BV, jag och Ol’ Hell snackade om när det just hänt, kanske man skulle kunna få den förlorade plånboken tillbaka.
Med största säkerhet då länsad.
Och så var det. Plånboken finns på hittegodsavdelningen och alla kort är kvar i den, men givetvis inte stålarna. Alltid något som fan sade…
Men jag hoppas svinet som bestal mig får vad han (ja, jag tror det var en han) förtjänar på något vis.
Jag är inte en våldsam man, långt därifrån.
Men fick jag chansen att ge denna snyltare en fet höger i nyllet skulle jag ta den.
Med glädje.

Jah Hollis

Inga kommentarer: