Twingly statistik

söndag 23 september 2007

Några uppmuntrande ord till söndagen


Religionen tar sig onekligen många uttryck här på jorden. Söndagen brukar vara en dag för ruelse och ångest för somliga av oss, så jag tänkte jag skulle bidra med några uppmuntrande visdomsord från en religiös man (och ett gäng härliga musiker).
Detta kommer från inledningen till Rockers som kom i slutet av 1970-talet. En av de allra bästa musikfilmer som gjorts, alla kategorier. Den är lika sevärd (och hörvärd) som genrens klassiker, The Harder They Come.

Jah Hollis

4 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Är det i inledningen till Rockers som Natural Mystic liras samtidigt som nån rasta sitter och paddlar en kanot? Jag minns scenen och rysningen, men inte vilken film.

Jah Hollis sa...

Skulle kunna vara Countryman.
Det var länge sedan jag såg den, men jag vill minnas den börjar så. Låten är med på soundtracket.
www.amazon.com/Countryman-Original-Soundtrack/
dp/B00005LNGW

Sånger från nedre botten sa...

Ah, så var det! Ännu en film jag bara minns ett brottstycke av.

Jah Hollis sa...

Jag fick ett par bloss på en tjock cigarett som ett par danskar satt och delade utanför bion när jag såg Countryman i Köpenhamn. Så minnena är lite dimmiga, minst sagt. Men musiken skaffade jag på skiva (en dubbel-lp tror jag det var) och då vaknade filmbilderna till liv igen.