Twingly statistik

måndag 3 september 2007

Tekniska mysterier med bloggpublicering: 1

Jag lyckades nyss med mycken vånda att för första gången länka och lägga ut en video från Youtube på min blogg. Efter en del svordomar och rättelser och ändrande fungerade det i alla fall något så när som jag tänkt mig.
Undantaget var, att den stil, det typsnitt jag brukar använda inte funkade som det skulle när jag lagt in videon. Det ser ihoptryckt ut och inte alls som på mina övriga inlägg.
Någon som kan förklara för en tekniskt handikappad varför det blev så, eller som vet var man kan få en förklaring till att det blev så?
Vilket är det bästa sättet att gå tillväga när man länkar videor till bloggen?
Jag är tacksam för alla svar.

Jah Hollis

7 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Men hörru! Det ser ok ut på min burk. Vad är problemet?

Förövrigt bör du ha minst 25 inlägg per sida, så att man inte behöver sitta och klicka på musen så f-rb-t.

Jah Hollis sa...

Hos mig ser det ut som om raderna har tryckts ihop. Det är inte samma radavstånd (kägel heter det väl på typografspråket) som på övriga inlägg.
Dessutom var det problem med att få det vanliga typsnittet. Det hoppade hela tiden tillbaka till något neutralläge.

Jag ska kolla på det där med antalet inlägg per sida.

Jah Hollis sa...

PS. Om jag inte ser helt galet har du samma fenomen under bilden på cyklisterna. DS.

Sånger från nedre botten sa...

Se på fan, nu förstår jag vad du menar. Varför blev inte min text ihoptryckt under dagens video, när den blev det under fotot? Du har funnit ett riktigt mysterium. Att jag inte sett det skyller jag på små skärmar...

*rodnar*

Jah Hollis sa...

Jag har en teori.
Lade du in bilden först och texten sedan, eller tvärt om.
Jag laddade hem videon först och skrev sedan texten under den. Vet inte om det har med det att göra, om man börjar med bilden eller texten.

Sånger från nedre botten sa...

Var är alla html:are när man behöver dem? Jag vill fortfarande ha en förklaring.

Jah Hollis sa...

Hallå! Finns det en html:are i publiken?! Vi behlver en html:are backstage!