Twingly statistik

torsdag 6 september 2007

Kolla klipp ur nya Dylanfilmen

I dagarna har filmaren Todd Haynes Bob Dylan-biografi I´m Not There haft premiär vid filmfestivalen i Venedig. Enligt förhandssnacket handlar det om en mycket udda beskrivning av Bob Dylans liv och leverne, och en rad skådisar som Richard Gere, Cate Blanchett och Christian Bale får gestalta Dylan under olika perioder av hans liv.
De första filmklippen ur I´m Not There finns nu ute tillsammans med mer eller mindre officiella trailers för filmen. Som Dylan-fan kan man ju inte annat än bli nyfiken på vad helheten ska kunna tillföra bilden av Dylan.

Jah Hollis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har testat nu och kan inte se något konstigt.

Kanske du råkat ändra textstorleken?

Jah Hollis sa...

Jag trodde det först, men jag har provat alla varianter och det funkar inte ändå.
Min vän Sånger från nedre botten råkade ut för samma sak när han lade in en vanlig bild.
sangerfrannedrebotten.blogspot.com/2007/08/theres-more-to-picture.html

Anonym sa...

Jag var skeptisk när jag, för ett halvår sedan, fick höra vem som skulle spela Dylan, och nu är jag övertygad om att det blir platt fall för filmen.
/Fredrik

Jah Hollis sa...

Ja, jag vet inte.
Man ska nog inte döma ut den på förhand. Fast hela upplägget från början låter ju knäppt.
Men Dylan har visst släppt till musik till soundtracket, så han kanske har gjort tummen upp för det hela.
Hans omdöme är å andra sidan inte alltid att lita på.