Twingly statistik

fredag 7 september 2007

Julafton på lucia när Roky kommer till KB

Det är en mycket sliten kliché, men ibland är det så, att den som väntar på något gott etcetera. I somras vägrade man från Hultsfredsfestivalens sida att låta KB i Malmö ordna en konsert med Roky Erickson eftersom man i Hultsfred ville ha ensamrätt på Roky.
Jag ska inte vara elak mot folket i Hultsfred, men här finns en annan kliché som kanske skulle passa in: Högmod går före fall.
Missförstå mig rätt, jag hoppas Hultsfredsfestivalen ska överleva, men kanske trodde man sig själva om lite mer än vad verkligheten sedan visade.
Totte Lundgren på KB i Malmö bet i alla fall ihop och bidade sin tid. Och se, hans väntan var inte förgäves. Den 13 december, luciadagen, kommer Roky Erickson till Malmö och spelar, till väldigt mångas glädje skulle jag tippa, på KB.
Såg till min fasa att det är en kväll när jag ska jobba, men jag har redan lagt in om ledighet.

Jah Hollis

Inga kommentarer: