Twingly statistik

måndag 24 september 2007

En tyst minut för Marcel Marceau, eller?

En hård dag i mediefabriken är över och det är strax dags att gå hem till övernattningslägenheten.
Jag ska bara göra några snabba reflexioner över några saker som dykt upp här i textflödet idag:
• Mimartisten Marcel Marcaeu har dött, 84 år gammal. Det känns som han alltid funnits med så länge jag kan minnas, även om man inte hört (häpp!) så mycket av honom på senare år. Men han är ju generationskamrat med min morsa, så det är väl inte så märkligt. Frågan är nu om man ska hålla en tyst minut för honom, eller kanske en minut där alla pratar på så mycket de kan. Förlåt mig Marcel, hoppas du inte tar illa upp i mimarnas himmel, jag tror du hade humor.
• Oftare och oftare hör man nu röster i diskussionen kring Lars Vilks och yttrandefriheten säga: Visst, vi har yttrandefrihet...och så kommer det:...men... Vadå men? Antingen har vi väl yttrandefrihet, eller så har vi det inte. Vadå men…?
• Svenske Alex, 20 år ung, har pekat ut som ny boyfriend till Paris Hilton. Han berättar om detta i Expressen/Kvällsposten. Han berättar att hon är "väldigt smart". Må dä! Jämfört med vad? En amöba?

God natt!

Jah Hollis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hörde det på radio innan idag- men mimare är ju inte mina favoriter direkt.. Du,lite nyfiken är jag, vad jobbar du med som har såna tider? ÄR du kanske korrekturläsare ? ;-)

Jah Hollis sa...

På sätt och vis. ;-)

Bengavoice sa...

Hördudu! Du klagar på folk som upprepar gamla argument, men du tvingar mig: Vi har yttrandefrihet, men med friheten följer ett ansvar. Dessutom finns det mängder av undantag ("men") från yttrandefriheten. Det handlar om förtal, hets mot folkrupp, sekretesskydd och andra regler som begränsar friheten.

Jah Hollis sa...

När Tony Kaplan skriver i en krönika i KvP: Vi har yttrandefrihet, men...
Ja då osäkrar i alla fall jag min revolver.