Twingly statistik

torsdag 6 september 2007

Ett mysterium vid Blogger-publicering

Jag använder Blogger som verktyg för att publicera mina blogginlägg, och jag har väl undan för undan lärt mig mer om hur det fungerar. Helt nyligen lade jag in min första video från Youtube på sidan och det funkade bra.
Men med ett undantag som jag fortfarande inte fått klart för mig vad det beror på.
Möjligen gör jag något fel när jag postar från Youtube till min blogg.

Undantaget är, att texten under videon trycks ihop så att avståndet mellan raderna blir mindre. På grafikerspråk heter det väl att det blir mindre kägel på texten.
Jag, och fler med mig som råkat ut för samma fenomen, undrar nu om någon kunnig kan förklara vad det beror på. Och vad man kanske kan göra för att undvika det.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Du får byta läsare! De verkar bara bestå av kvasikulturella skrivmaskinhackare, mig själv inbegripen, som inte kan ett skit om htmlblablabla.

Dags att gå på kurs. Tydligen. Hade hoppats kunna undvika det.

Jah Hollis sa...

Ja, de som skriver om ämnet tycker nog mitt problem är för futtigt.
Man kan ju ge sig in på Bloggers hjälp- och diskussionsforum, men där verkar det mesta vara riktiga nördar som skriver om saker man inte begriper ett dugg av.
Och sedan att förklara problemet på engelska. Stön!

sockerdricka sa...

Tänk att det undrar jag också..