Twingly statistik

fredag 2 november 2007

Bättre och bättre dag för dag...

Oj, oj, oj! Jag tror inte jag skulle vilja byta med Fredrik Reinfeldt nu, även om jag (gud förbjude) helt plötsligt skulle förvandlas till den mest övertygade moderat som tänkas kan.
När Ulrica Schenström hastigt, men förmodligen inte särskilt lustigt, tvingades lämna (m)oderskeppet kastade Reinfeldt in en kvinna vid namn Nicola Clase (dom har i alla fall rätt fantasieggande namn i partiet) på hennes plats.
Clase har tydligen anlitat svartjobbare, och skulle därmed sälla sig till raden av moderater och andra i Alliansen som tycker det är OK att göra lite som man vill med det mesta.
M-pressekreteraren Edvard Unsgaard verkar veta nada om det hela, men det spelar ju ingen roll eftersom han rapar det eviga "det vill jag inte kommentera".
Ovanpå detta ska pussgurkan Schenström (är hon inte lik Tony Sopranos syster Janice?) få två mille som tröst för att hon tvingats lämna kneget.
Vi ser med spänning fram mot nästa opinionsmätning!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om en "vanlig" människa som har haft jour skulle tabba sig på det sättet skulle det bli ett ramaskrik från den samlade högern. Dessutom skulle han/hon få avsked på vitt papper såsom otillförlitlig. Det skulle inte bli tal om någon större avskedsersättning. Men när höga moderater fuska och försummar sina uppdrag så får de miljoner (tydligen 2 miljoner kr av skattebetalarnas pengar). Fusket ser inget slut bland moderaterna. Jag önskar att "skuggpartierna", c, fp och kd kunde reagera mot att moderaterna är överrepresenterade som fifflare och fuskare! Att på ett så klandervärt sätt missbruka ett förtroendeuppdrag är bara droppen som fick bägaren att rinna över.................

Tydligen finns det skillnader mellan folk och folk, fusk och fusk?????

Ankan sa...

Min kära Mor gjorde Sopranos-kopplingen också. Och jag, jag tyckte att jag kände igen henne. Troligen också från Såpranos då politik inte är mitt största av intressen.

Jah Hollis sa...

Anonym: Det sista du frågar dig är ett gammalt välkänt faktum. Att det gäller speciellt i dessa kretsar förvånar inte mig alls.

Ankan: Kolla mitt inlägg efter detta. Likheten är nästan för bra. Snacka om ’lika som bär’.

Anonym sa...

Du är nog inte ensam om att se fram emot nästa opinionsundersökning ;)