Twingly statistik

lördag 3 november 2007

En Soprano i regeringskansliet?

Man borde egent-
ligen dela ut ett pris till den som klarar av att tala om vem som är vem av de båda damerna på de här bilderna.
Jag kan tala om så mycket som att båda förekommit i svensk television en del den senaste tiden.
Den ena har spelat en stundtals framträdande roll i en tv-serie som jag och många andra svenskar följt med spänning till det kanske inte så bittra slut som många möjligtvis hade väntat sig.
Den andra har spelat en framträdande roll i de svenska tv-nyheterna (och i den övriga medievärlden också) under en kort men intensiv tid nu. Och huruvida denna följetong får ett bittert slut eller ej, det ligger väl mest i betraktarens öga, det också.
Men jag vill inte påså att det finns något annat samband mellan dessa två än att de är fantastisk lika, helt enkelt. Inget sagt om "maffiametoder" och annat i regeringskansliet.
Skulle aldrig falla mig in.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

opassande.se sa...

*asg* Jag har inte tänkt på det, men de är faktiskt hur lika varandra som helst!

Jah Hollis sa...

Skrämmande lika.
Har vi alla våra dubbelgångare någonstans?

Lillebror sa...

Litta spooky med en dead ringer så här i halloween.

Ankan sa...

De sägs ju att man har en dubbelgångare, tvilling, nånstans därute. Kanske i detta fallet. Eller inte kanske, det e så.