Twingly statistik

fredag 23 november 2007

Magnus Ugly bloggar hos Aftonpladdret

Jag vet inte om det är för pengarna han gör det, Magnus Uggla. Flyttar sin blogg till Aftonbladets nätupplaga alltså.
Kanhända är populariteten i dalande. Det lär inte ens ha varit utsålt när han hade turnépremiär på KB i Malmö nyligen, och recensionerna var väl inte direkt lysande heller.
Personligen har jag aldrig förstått mig på Magnus Ugglas så kallade storhet. Det är rätt mjäkig musik och väldigt mycket grötrim i texterna.
Han har väl egentligen aldrig lyckats reta upp någon mer än en och annan svensktoppsstjärna och Tommy Körberg. Det senare är väl inte någon större bedrift.
Att Uggla slår sina påsar ihop med en kvällstidning vars nöjessidor mest sysslar med skvaller och trams verkar därför helt följdriktigt.
Ugglas blogg verkar heller inte vara mycket att hänga i julgran, i alla fall inte av det jag sett av den att döma.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

11 kommentarer:

Anonym sa...

Noll koll!Jag var på KB och det var knök fullt.Hade polare som tyvärr inte kom in för att det var slutsålt!
Du verkar mest vara en bitter och trött typ.SUCK!

Jah Hollis sa...

Jag läste en recension där det stod att det var "nästan fullt".
Trött är man nog när man inte orkar leta upp något "djärvare" än Magnus Uggla. Bitter är man inte för att man inte uppskattar Magnus Ugglas trams.
Men var och en får väl bli nöjd på sitt sätt.

Ankan sa...

Det enda "bra" Uggla gjort e ett par tralliga refränger. Annars låter allt precis likadant.

Sånger från nedre botten sa...

"Bitter och trött"!!! Hahahaha, anonym lämnade kommentaren på fel blogg. Jag är bitter och trött. Ingen annan.

Anonym sa...

U är bättre biznisman än musikant.
Jag är tvärtom.
Concrete Kid

Anonym sa...

atelt; ungefär samma sak som vidrigt, osmakligt. ett dalslänskt ord :)

Thomas O. sa...

jah hollis har rätt. Basta.

John Eje Thelin sa...

"knök fullt". Jo, särskrivningen säger en del mo Ugglas fans. Kanske kunde det varit knökare fullt ändå. :P

Din vän sa...

Uggla ska väl vara AB.s nya Schulman. Jag vet inte, är inte Uggla lite för överårig för att lyckas med det? Det blir inte trovärdigt rebelliskt för mig precis.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

http://blogg.aftonbladet.se/19862/perma/643391/#comments

I denna post skriver Magnus Uggla att de tre stockholmsspelningarna är totalt utsålda. De har därför bokat in en extrakonsert i Stockholm. Detta visar ganska tydligt att Ugglas popularitet ej är i dalande.

Jah Hollis sa...

Totalt utsålda?
Inte halvt utsålda då?
Det kan finnas flera förklaringar till det:
1. Han spelar i mindre konsertlokaler nuförtiden.
2. Stockholmare är lite musikaliskt efterblivna.
3. Stockholmare är så svältfödda på musik att de går på vad som helst.
Nej, skämt åsido, Uggla är säkert jättepopulär fortfarande. ;-)