Twingly statistik

fredag 9 november 2007

Fullständigt vidrigt novemberväder i dag


Fredag förmiddag, och november visar upp sig från sin allra sämsta sida. Regnet häller ner och smattrandet mot rutorna tyder på att det blåser också. Kallt verkar det vara med.
Och värre ska det tydligen bli om man får tror väderrapporterna, och det får man väl i det stora hela göra.
För mig, som är ledig, innebär detta problem i form av en viss begränsning av rörelsefriheten. Jag tror inte riktigt på det där med "väder och dåliga kläder" och föredrar nog att hålla mig inne i sådana här lägen.
Problemet är bara det, att jag måste ut och proviantera den del saker. Och vad finns det då för möjliga lösningar:
1. Att gå eller cykla till närmsta affär. Verkar helt uteslutet.
2. Att ta bussen till affären och sedan samma tur tillbaka.
3. Att ta min bil som står här ute och göra en snabb inhandlingstur.
Det tål att funderas på några minuter till.
Samtidigt får man väl vara glad att man inte är i England. Där verkar det inte handla om hur man ska ta sig till affären, utan snarare om hur man ska se till att inte dränkas.
Brittiska öarna är väl kända för sitt regnande, men nu verkar det som om Imperiets hjärta allt oftare förvandlas till rena katastrofområdet vädermässigt.

Och låten här ovan då? undrar kanske vän av ordning.
Eller så kanske ingen bryr sig överhuvudtaget.
Jo det är mit blogginlägg nummer 910 – One after 909.
Kul va?

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Då så, då är jag bara 676 inlägg efter dig. Jag tar dig i sista kurvan ;-)

om jag inte dör av hjärtattack innan.

Ankan sa...

Lite sent kanske, men...

4. Strunta i det.

5. Hemkörning.

Jah Hollis sa...

Sfnb: Jag känner redan en antydan av flåset i nacken.

Ankan: Det blev en kombination av 4 och ett av mina egna alternativ eftersom det visade sig att jag kunde skrapa ihop till en anständig frukost av det som fanns hemma.
Och när det senare blev lite uppehåll i regnandet tog jag en busstur och fick handlandet ordnat.