Twingly statistik

lördag 17 november 2007

Bedrövlig musik på den så kallade radion


I och med att jag har börjat köra bil till och från jobbet måste jag ha någon form av underhållning på vägen. Ibland skjutsar jag någon av mina arbetskamrater hem och då blir det ju oftast underhållande konversation (och kanske lite musik också).
Men oftast är jag utlämnad till det som spelas på radion; jag låter mig utlämnas för att höra vad det är som folk lyssnar på.
Efter en kväll i bilen och fortsatt lyssnade hemma, hörde jag endast i gröten ovan visade pärla.
Steely Dan: Babylon Sisters.
I övrigt var det mest mög som folk önskade och så vidare.
Radio: Det verkar vara allt som jag inte önskar mig.
Eller finns det någon som vet en kanal man kan lyssna på mer än fem minuter?

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Om du har tur spelar P2 musikradio eller något välproducerat temaprogram. Jättefin blandning av klassiskt, jazz och folkmusik.
Tidigare körde redaktionerna i Sthlm, Gbg och M:ö eget dito "skval" då resten av landet sände invandrarredaktionernas program. Då fanns 24tim/dygn kanonmusik på lokala P2.
Tyvärr har storstäderna slutat med detta.
Förut lyssnade jag nästan bara på denna radio. Aldrig numera.
Concrete Kid

Lillebror sa...

Själv tillhör jag den mogna(?) del av befolkningen som förstår att uppskatta P1. Ska det vara musik i bilen får det vara medhavd sådan.

Jah Hollis sa...

Jag vet och instämmer och så vidare. Jag ville bara ha något att gnälla på i natt. :-P
Och en anledning att lägga in en låt med de eminenta Steely Dan.
Always a pleasure.

Sånger från nedre botten sa...

Om du kör trådlöst bredband i bilen kan du koppla upp dig på en massa bra radio OCH blogga samtidigt. Vore det inte det ultimata?

Jah Hollis sa...

Låter suveränt. :-)

Ankan sa...

P3 live. Under förutsättning att det e någe bra band som lirar såklart. Fast jag misstänker att du sitter i bilen på andra tider? Annars e det cd-skiva som gäller...

Jah Hollis sa...

Jag kör hem missinassen och då lyssnar jag ofta på Vaken, speciellt när dom har en tävling med en musikalisk ledtråd.
Då får man också höra hemskheter som han Stenmarck eller vad han heter. Patrik Isaksson :-(.
Annars är det cd som gäller, c d e de.

Anonym sa...

Jomen nu får jag allt Invända- för Natten har ju Ändå Ganska hyfsad musik-? *skrattar* Då håller jag mig då o då up to date (oj engelska) på vad som är poppis- samtidigt tycker jag att när det är önskenätter så hamnar det Mer metal på tablån. I övrigt tillhör jag ju P1fansens skara. Har testat P4 lite på dagtid när jag blir För arg på Lantz - men njae-

Jah Hollis sa...

SoP: Jo, det är mer lyssningsbar musik på natten, och jag hörde faktiskt Metallica nyligen.
Tyvärr är det ju bara repriser eller helt tyst på P1 nattetid.
Så jag har alltid några cd i bilen nu.